E-HANDEL I DANMARK
Her kan du følge med i udviklingen af dansk e-handel og de danske forbrugeres købsadfærd på internettet. Download rapporten for at komme helt tæt på, hvordan danskerne shopper online.
Her kan du følge med i udviklingen af dansk e-handel og de danske forbrugeres købsadfærd på internettet. Download rapporten for at komme helt tæt på, hvordan danskerne shopper online.
E-handel i Danmark vokser og danske virksomheder skal følge med
For at blive klogere på danskernes forbrugsmønstre med e-handel har Dansk Industri og Epinion udviklet denne analyse. Vi stiller bl.a. skarpt på: Hvem der handler mest online, hvad køber de, hvilke webshops de køber hos, hvor mange penge de bruger og hvad er de vigtigste faktorer for at vælge en webshop.
Det er vores ambition, at ”Danskernes e-handel” skal hjælpe dig med at være på forkant med dansk e-handel, forstå de danske forbrugertrends og levere indsigt, der kan indgå i din virksomheds strategiske overvejelser om fremtiden, hvor e-handel kommer til at fylde endnu mere.
Så mange penge bruger danskerne på e-handel
1.605 kr.
APRIL 2022
1.560 kr.
MAJ 2022
1.509 kr.
JUNI 2022
Måned for måned spørger vi danskerne, hvor mange penge de bruger online både på engangskøb som på abonnementskøb. Bruger de flest penge på abonnementer som fx Netflix og madkasser eller bruger de flest penge på at shoppe tøj, sko og elektronik?
Læs hele rapporten og få flere indsigter
Hvilke produkter køber danskerne på nettet?
De fleste danskere køber varer på nettet og derfor følger forbrugsmønstrene de tendenser vi kender fra handel i fysiske butikker, dog med undtagelser, da nogle produktkategorier hurtigere har vundet danskerne hjerter, når de handler online. Hvilke produkter og produktkategorier er populære blandt det grå guld og de unge? Hvem er det som køber dagligvarer og hvem bestiller rejser online?
Læs hele rapporten og få flere indsigter
VARER OG FYSISKE PRODUKTER
REJSER OG OPLEVELSER
UNDERHOLDNING OG MOBIL TELEFONI
ANDRE ONLINE SERVICES
Top 10 webshops i Danmark
De danske medier elsker at skrive om Amazon, men er markedspladsen egentlig populære hos danskerne? Eller foretrækker danskere, at e-handle hos danske shops som Coop.dk, Bilka.dk, Proshop.dk, Matas.dk eller nogle helt andre? Analysen afslører hvilke online butikker danskerne handler hos og hvorfor de handler hos dem. Analysen fortæller også hvor mange loyale kunder de enkelte webshops har.
Læs hele rapporten og få flere indsigter
7%
2%
2%
1%
1%
Danske forbrugeres købsoplevelser på internettet
Webshoppens
brugervenlighed
4,3
Webshoppens
ordrehåndtering
4,4
Ordrens
leveringshastighed
4,3
Webshoppens
kundeservice
4,2
Hel overordnet skal det være nemt og bekvemt at købe online, men spørger man danskerne er der mange parametre, der indgår i den samlede vurdering af købsoplevelsen. Det kan være alt fra godt design, hurtig levering, sikker betaling og ypperlig kundeservice. Forstå hvad der skaber tryghed for de danske forbrugere, når de skal vælge en webshop og hvilke services de forventer af danske webshops.
Læs hele rapporten og få flere indsigter
Vil du vide mere?
Jacob Kjeldsen
Branchedirektør
DI Handel
Tevin Lac
Fagleder, Digital handel
DI Handel
Jesper L. Nielsen
Director, Consumer Goods
Epinion
Ildiko Veres
Manager, Digital Business
Epinion
Jacob Kjeldsen
Branchedirektør
DI Handel
Tevin Lac
Fagleder, Digital handel
DI Handel
Jesper L. Nielsen
Director, Consumer Goods
Epinion
Ildiko Veres
Manager, Digital Business
Epinion